Dag 25-08 oktober

Vannacht beroerd geslapen, geen idee waarom want het bed was goed, geen rare geluiden maar ik was gewoon om half 5 wakker en heb het nog een uurtje geprobeerd maar om half 6 dan toch maar gaan douchen, Jos sliep nog en ben daarom daarna maar naar het terras gegaan wat op de tweede etage is, dat is 24/7 open en daar is ook de ontbijtzaal, er was al koffie en zo heb ik me wel een half uurtje vermaakt. Het leek me geen optie om buiten een rondje om te gaan want echt veilig ziet het er niet uit plus dat ik echt geen idee had waar ik dan heen zou moeten lopen. Er lopen hier veel vreemde vogels en zwervers rond, dat is overdag geen probleem maar zo ’s ochtends vroeg zag ik veel mensen die de prullenbakken aan het inspecteren waren en een beetje zigzaggend op straat liepen.

Na het ontbijt met de bus richting de Tafelberg, het was schitterend onbewolkt weer, helaas was de kabelbaan gesloten door te veel wind, nou ja misschien later deze week nog. Het schijnt meer dicht dan open te zijn maar wie weet hebben we nog geluk.
Dan maar naar het uitzichtpunt Signal Hill gereden, waar je een prachtig uitzicht hebt over de stad en natuurlijk de Tafelberg goed kan zien, dan daar maar een foto met ons ervoor op de foto.

Doorgereden via de wijnlanden naar Stellenbosch, een heel leuk plaatsje waar we ongeveer twee uur de tijd kregen om rond te lopen, te shoppen en te eten. Uiteraard eerst naar de bekende winkel: Oom Samie se winkel, deed erg denken aan de winkel van sinkel alleen de prijzen lagen al ver in de toekomst, pfft echt toeristen tillen. Het was wel heel leuk om daar rond te lopen maar iets kopen deden we dan maar niet.

Hierna volgde een excursie naar een wijnboerderij en proeverij en daar had reisleider Joop weer een probleem, hij had er op gerekend dat iedereen wel deel wilde nemen hieraan maar meer dan de helft had hier geen behoefte aan en omdat Joop het iedereen naar de zin wilde maken is hij als een gek gaan bellen en regelen.
Als je niet mee wilde proeven was er op die wijnboerderij weinig te beleven maar hij wist nog wel een andere wijn/fruit/bloemen boerderij er vlak bij en daar kon je wandelen/eten/drinken en je prima vermaken, dat vonden de niet excursiegangers prima en het was inderdaad een prachtig gebied waar we ons echt wel 1,5 uur vermaakt hebben, deed een beetje denken aan een hele mooie trouwlocatie.

Na 1,5 uur werden we daar weer opgehaald en op de terugweg naar Kaapstad eerst nog gestopt in Paarl om het Afrikaans Taal monument te bezoeken.

Bij terugkomst in het hotel hebben we met Vera en Jos afgesproken om ’s avonds gezamenlijk een taxi te nemen naar het Waterfront.
We waren daar rond 6 uur en om 7 uur zouden we samen gaan eten dus er was nog een uurtje tijd over om te shoppen, nou hadden we dat maar eerder gedaan want hier is het echt niet te betalen.
Eigenlijk hebben we nog niets gekocht en dachten hier wel te slagen maar dat gaat dus echt niet lukken, uiteraard willen we nog wat voor de kinderen en mijn moeder meenemen maar dat wordt echt moeilijk. Wat een prijzen hier…….

Om 7 uur zijn we met z’n vieren naar een restaurant gaan zoeken, nou is dat echt niet moeilijk want het barst er van dus  een soort van steakhouse binnengegaan en kozen natuurlijk allemaal voor  iets wat in Nederland niet te krijgen was, Koedoe, springbok etc.
Daarna nog een Irish koffie en weer een taxi naar het hotel genomen.
Nog een paar uurtjes tv gekeken (het is James Bond maand hier dus wij vermaken ons wel) en daarna de oogjes gesloten.

1. Leuk hoor! Oom samie se winkel zijn wij ook geweest.. te gek om zo eea weer her te beleven! Signal hill, dichte kabelbaan, duur maar mooi V&A Waterfront! Herkenbaar:)!!!!

2. Jammer dat de kabelbaan dicht is. Dat moet schitterend zijn.

3. Mooie dagen weer en jammer dat het eind in zicht komt! ;-)
    Geniet nog van de laatste dag en ik wens jullie alvast een hele goede terugreis.

Veel liefs,
    Sonja
    xxx

4. Wat apart dat het daar zo duur is. Las net op facebook dat jullie walvisen gespot hebben en weer zo'n prachtige dag. Morgen dus naar huis. Het eind van een schitterende reis. Hier kun je nog lang op teren.
    Goede terugvlucht en bedankt voor al het moois waar je over hebt verteld en de foto's. Super!!

Groetjes Marjan

5. Leuk dat jullie in Stellenbosch zijn geweest. Die wijnproeverij had ik overigens wel zien zitten;)
    Waterfront ziet er heel mooi uit, jammer dat alles zo duur is.

xxx Marlous

6. Leuk die foto voor de tafelberg!!

Jammer dat get shoppen hier zo prijzig is .... Toch vreemd zou je zo zeggen ;)

In iedergeval weer lekker gegeten :)