Dag 03-16 september


Het is alweer de derde dag en we moesten vroeg uit de veren.

Om 6.15 uur ging de wekker ik stond al onder de douche en Paula werd dus wreed uit haar slaap gerukt door de telefoon.
Nadat we de koffers gepakt hadden gingen we op naar de ontbijtzaal en ook het ontbijt zag er weer voortreffelijk uit.
Om half acht moesten we in de bus zitten dus werd het nog even door eten.

De reisleider kwam ons vertellen dat de bus het niet meer deed, zodat we het rustig aan konden doen,als we dat toch eerder geweten hadden.
Het ging echter allemaal razend snel er kwam nl een andere bus en om half negen konden we onze reis voortzetten.

Als eerste gingen we een diamantmijn bezoeken en werd ons verteld hoe een diamant tot stand kwam en uiteraard zoals dat hoort kwamen we na afloop van de rondleiding in een winkeltje terecht waar ze deze glitters te koop aanboden.
Diamonds are the girl best friend maar  dat kan Bruin toch allemaal niet trekken dus jammer voor Paula die overigens behoorlijk beroerd is.


 
 

Daarna hadden we koffie met een stuk taart,er was een van onze mede reizigers jarig en deze tracteerde.
De reis werd weer voortgezet en met nog een koffie brake er tussen door,waar Paula nog een boek in het Afrikaans scoorde over het Krugerpark kwamen we om 5 uur aan in de Lodge waar we twee nachten zullen verblijven.

Vanavond was het welkomstdiner ons aangeboden door Fox reizen maar de gids wist van niets en moesten we het gewoon zelf betalen.

Nou daar is het laatste woord nog niet over gesproken en een van onze medereizigers begon al gelijk te vertetllen dat ze juriste was en dat ze dit tot op de bodem ging uitzoeken.
wordt vervolgt.

De Lodge waar we nu zitten ligt in the middle off nowhere en is heel aparten schitterend gelegen.
Alleen beslist niet kierdicht het tocht gewoon en ik hou mijn hartvast hoe zowel Paula als ik hier lichaamlijk op zullen reageren.
Overigens hebben we al wat wild gespot zoals een koedoe en groep impala’s wat wrattenzwijnen en een struisvogel en morgen gaan we morgen een mooie route maken en moeten we weer vroeg op .
 

 

Door de vertraging met de bus is de gamedrive uitgesteld tot de volgende dag
We hebben weer internet maar ontstellend traag en ik ga proberen nog wat foto,s te plaatsen.
De foto’s van gisteren zijn wel geplaatst.

9 opmerkingen:

  1. Hallo vakantiegangers.

    Wat ontzettend balen dat Paula nog steeds beroerd is. Dat kan je toch niet gebruiken op je vakantie. heel veel beterschap xxx. Gelukkig was ik niet in het diamantenwinkeltje... Glitters kan ik moeilijk weerstaan.. Leuk zo dat wildlife zo vlakbij. Ik hoop dat alles verder naar wens verloopt.
    Gek van dat diner. Ik mag toch aanemen dat de gids dat moet weten.
    Veel plezier en vooral veel beterschap

    Groetjes Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi luitjes,

    Jammer dat Paula nog steeds ziek is, ze heeft zo uitgekeken naar deze vakantie en dan moet je je wel prettig voelen en niet zo beroerd.Maar paula kennende gaat ze gewoon door op karakter.
    Leuk dat jullie al wat wild hebben gezien.
    Geniet ervan en Paula beterschap!!!

    groetjes, Willy xx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk dat de foto's tochy gelukt zijn. Dat geeft meteen meer beeld bij de verhalen.
    Jammer, Paila, dat je nog steeds beroerd bent. Maar je hebt wel erg je best gedaan op de foto!
    Het blijft wel een heel interessante reis met diamantmijn bezoek en tochtende hutjes. Dat i9s weer eens heel wat anders.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat moesten jullie vroeg op zeg, inderdaad jammer dat je niet wist dat die bus het niet deed.
    Leuk zo'n bezoek aan die diamantmijn en de helmpjes staan hartstikke leuk!
    Jullie hebben vandaag al een mooie start gemaakt met het spotten van wildlife!
    Alleen heel jammer dat Paula nog steeds niet opgeknapt is. Heel veel sterkte en ik zal duimen dat het snel beter zal gaan!!

    groetjes, Marlous

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Goh wat naar dat Paula nog steeds zo beroerd is. Ik hoop dat je je vandaag wat prettiger voelt en dat jullie lekker geslapen hebben in jullie (tochtige) lodge. Leuk dat bezoek aan de diamantmijnen. Valt me wel tegen dat Paula niet een klein steentje cadeau heeft gekregen van je Jos ;)
    Ik ben heel benieuwd naar jullie uitstapje van vandaag.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Haai,

    Leuk verslag weer alleen jammer dat jullie nu voor niets zo vroeg op waren. Mooie foto's van het eerste wildlife en hopelijk komen er nog heel wat bij.

    Geniet ze verder en weer heel veel plezier!

    Sonja
    xxx

    p.s. Ik ben zo maar helemaal bij met lezen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een leuk verslag! Wel ontzettend jammer dat Paula ziek is. Hopelijk knapt ze snel op.
    Geniet maar lekker van al die mooie beesten!

    Groetjes,
    Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat vervelend dat Paula zich beroerd voelt. Lijkt mij wel gaaf om zo'n Diamantmijn van dichtbij te zien. Ik geloof best dat die glimmertjes duur waren, die je na afloop van de tour kon kopen. Jullie lodge ziet er super uit. Mooi aangekleed met dat watervalletje. :-)
    Jammer alleen dat het er enorm tocht.

    Ik ben benieuwd hoe jullie de nacht doorgekomen zijn, dus op naar het volgende verslag.

    groetjes,
    Jer

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hooooooi,

    Wat een byzonder dagje. Vervelend dat Paula ziek is!! Hopelijk is alles weer ok!!

    De bus was snel opgelost en ach dat diner, nu niet druk over maken gewoon klagen als jullie thuis zijn!

    Leuk dat jullie al het nodige wild gezien hebben. Dat wordt veel meer de komende dagen heb ik op face book gezien;)

    Geniet ervan!!

    Xxx Jaap

    BeantwoordenVerwijderen