Dag 10-23 september


 

 
Wel lekker om een dagje uit te kunnen slapen, niet dat we uitslapers zijn maar 5 uur opstaan is toch wel erg vroeg, Jos was al iets eerder uit bed en ik ben gewoon lekker blijven liggen tot half 9.
Vannacht goed geslapen, er lag een dik dekbed op het bed maar dat is ook al wel nodig als je de airco en fan aan laat staan, helpt goed tegen de muggen want die houden daar niet van, verder nog insmeren met deet en we zitten nog aan de malariatabletten, hopelijk is dat allemaal genoeg.
Even snel wassen en ontbijten, daarna uitgebreid gedoucht, we hoefden vandaag eigenlijk niets te doen dus alle tijd.

Daarna maar gaan wandelen, eigenlijk mocht dat alleen onder begeleiding van een gids omdat ze sinds kort hier buffels hebben maar ik heb geen gids gezien en het is hier zo onwijs groot dat de kans ons niet zo groot leek en mochten we er eentje tegenkomen dan klimmen we wel in een boom en hopelijk wordt er dan een reddingsactie in touw gezet.
Haast iedereen van de groep ging wel voor een wandeling en kwamen onderweg ook nog wat mensen tegen.
We waren nog geen twee minuten onderweg of daar kwamen al 6 giraffes aan die het pad overstaken en ons heel vreemd aankeken, even bleven staan en weer verder liepen. Ze komen zo dichtbij dat je ze haast aan kan raken.


Verder niet veel wild gezien behalve een njala of bosbok, hij was wat ver weg dus kon het niet echt goed zien.
Na de lunch nog even de andere kant opgewandeld want daar zaten vanochtend apen en ik hoorde zebra’s maar kon ze toch niet spotten.
Wel kwamen we langs de huisjes van het personeel, gadverdamme wat zag dat er smerig uit, maar geen foto’s gemaakt en ook niet te lang bij stilgestaan, verderop hoorden we heel veel vogels en dat is ook altijd leuk en vooral hier heb je hele mooie en aparte. Ze zaten allemaal in een afvalberg van de lodges hier (hoe verspreid ik ziektes???)  Ze graven hier een geul, storten het afval erin en daarna een lading stenen erop, er lagen al heel wat rijen alleen de laatste was nog niet vol en dus open, goed voer voor de vogels.

Heel veel herkende ik niet maar de gele wever blijft prachtig om te zien alleen moeilijk te fotograferen want ze blijven niet stil zitten haha.
Het was wel een lekker relaxdagje, vanavond nog even de koffers reorganiseren en vroeg naar bed want morgen gaan we door naar het volgende hotel dus niet om 5 uur maar om half 5 op.
Het wordt een druk dagje maar kijk er erg naar uit, vooral de gamedrive en wie weet spotten we het luipaard.
O ja, die 90% regen, weet niet waar het geregend heeft maar hier in ieder geval niet, hele dag half bewolkt met een lekkere temperatuur. Vanochtend was het wel behoorlijk koud en dat is ook niet prettig als je op gamedrive gaat in zo’n open auto heel vroeg in de morgen.

10 opmerkingen:

  1. Hallo luitjes, ik heb alles weer gelezen en ben echt sprakeloos, fantastiesch gewoon.Ik ben nu toch wel een beetje jaloers op jullie hoor.
    Maar omdat jullie het zo mooi verwoorden is het net of we een beetje mee reizen met jullie.
    Wow wat een indrukken allemaal echt geweldig.
    lieverds geniet ervan dan doe ik het ook :-).
    Paula ik mis je alleen wel 's avonds met WF.
    groetjes xx Willy

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Jos en Paula,
    Wat maken jullie toch weer mooie dingen mee. Heel veel dieren en ik hoop dat jullie ook nog een jachtluipaard zullen spotten. En net als de vorige schrijfster al schreef. Door jullie verwoording van jullie avonturen lijkt het wel of ik ook in de bus zit en alles mee zie.
    Leuk dat jullie al een schildpadje gescoord hebben. Super zeg uit Swaziland heb ik er nog geen.
    Veel plezier verder en genietse !!! Liefs Annemieke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een soorten dieren zien jullie, vogels, apen en ander wild waar ik nog nooit van gehoord heb. En dan giraffen tegenkomen op je wandelpad. Super gaaf!

    Tja, je moet maar niet teveel stil staan bij al die onhygiënische toestanden. Zijn wij hier niet gewend. Ik heb me er al vaker over verbaasd en dan met name in juist die hete vochtige landen waar de kans op ziektes nog groter zijn.

    Lekker genieten!! Oh, met hoofdletters bedoel ik LEKKER GENIETEN!!!

    Groetjes Marjan

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh wat ben ik benieuwd naar de foto's! Wat klinkt het ongelooflijk spannend allemaal, al die beesten. Heel veel plezier verder!

    Groetjes,
    Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een heerlijke dagen hebben jullie achter de rug. Net als Marjan ben ik aan het kwijlen als ik al die verhalen lees, ik ga ook maar weer een staatslotje kopen!
    Wat een prachtige natuur heb je daar zeg, ik ben heel benieuwd naar de rest van jullie foto's!
    Het lijkt me een geweldige ervaring om al die dieren in het echt te zien. Wij waren al zo onder de indruk van die paar beren in Yellowstone dus dit moet echt overweldigend zijn.

    Ik zou niet zo heel rustig slapen in die hutjes met al die geluiden denk ik, maar 's morgens uit het raam kijken recht in de ogen van een zebra lijkt me weer wel geweldig.
    Ontzettend veel plezier de komende dagen, ik ben erg benieuwd naar jullie verdere verslagen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat spannend, dat die giraffes zo dichtbij komen. Dat lijkt me wel een apart gezicht.

    Supervroeg op morgen, maar ja deste meer kans op veel wild natuurlijk.
    Ik lees binnekort wel weer wat jullie allemaal gespot hebben.
    Jammer dat het uploaden van foto's te langzaam gaat, maar we krijgen denk ik nog wel een keer een hele hoop foto's te zien?

    xxx Marlous

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Geweldig met die foto's er nu bij!!!!! Super!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat super dat die Giraffen zo dichtbij komen, zijn ze helemaal niet gevaarlijk?


    Wel weer lekker een dagje uitslapen, morgen is het wel heel erg vroeg op.


    xxx Harry

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Lekker dat het toch droog gebleven is en super dat die giraffen netjes poseerden voor jullie ;)

    Wat een tijden zijn dat trouwens, half 5 op........ Nou ja voor het goede doel ;)

    Geniet!

    xxx Jaap

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Fijn dat het weer goed was en dat jullie een leuke wandeling (zonder gids) gemaakt hebben. Lekker om weer zo'n "niks"-dagje er tussendoor te hebben.

    xxx
    Jer

    BeantwoordenVerwijderen