Dag 05-18 september

Om zeven uur werden we gewekt en  na het ontbijt gingen we dus op pad,richting Krugerpark.Na een rit van twee uur kregen we een bijzondere excursie aangeboden en wel een bezoek aan een koffieboerderij.

Het was ondertussen fantastisch weer geworden en een lekkere bak koffie op zijn tijd is nooit weg.
Helaas moesten we nog wat geduld hebben,want we kregen eerst uitgebreid uitleg over hoe een kop koffie uit eindelijk tot stand is gekomen.

Het was reuze interessant en heel leerzaam en de kop koffie na afloop ben ik nog meer gaan waarderen.Ook zouden we daar onze lunch krijgen en om de tijd te overbruggen werd een korte wandeling ingelast, die stelde niet zoveel voor, een stuk door het bos gelopen maar was toch wel even lekker om de benen te strekken,  en zo tegen twaalven stond de lunch voor ons klaar.

Daarna gingen we verder en zo rond twee uur waren we in het Krugerpark, zo’n 4 uur eerder dan gepland, dit omdat we er een excursie tussen uit hebben laten vallen,

De gids kocht voor ons de entree bewijzen en daarna gingen we aan onze eerste rondreis door een deel van het Krugerpark beginnen.

We zagen diverse wilde dieren waaronder 3 leeuwen (hiep hiep hoera), olifanten, giraffen, heel veel antilopensoorten, neushoorn etc.  en zo tegen 5 uur reden we richting van onze Lodge. Ook al was het in de gewone bus het was een super mooie ervaring om al deze beesten in het echt te zien, morgen gaan we de hele dag op gamedrive dus dan zullen we ze veel beter kunnen zien en waarschijnlijk nog veel meer.

We slapen hier in een soort van tenthuisjes,deze zijn heel simpel maar wel van alle gemakken voorzien( bed, wc, licht en airco dus geen luxe) en van binnen enorm ruim opgezet met als klapper drie douches waarvan twee in de buitenlucht.Het avondeten was prima en weliswaar weer in een soort buffetvorm maar dat is nou eenmaal niet anders.

s Avonds nog lekker op het terras voor de Lodge gezeten en geluisterd naar alle geluiden en vooral naar de stilte.We gingen vroeg naar bed want de volgende dag werd het wel erg vroeg licht.

1. Eerste dag in Kruger Park. Een droom van mij om dat te kunnen zien...
    Vind je buffetvorm niet zo geslaagd? Je kan in elk geval kiezen wat je wilt hebben...;-)

Gr. Marjan

2. Wat gaaf al die Wildlife!

Dat is heel wat anders dan in een Disney Park of in een dierentuin.

Die tenthuisjes zien er ook weer leuk uit.

groetjes,
    Jer

3. Wat fantastisch om meteen al Leeuwen te zien.

xxx

Harry

4. Wat leuk om over het Krugerpark te lezen. Eén van de weinige plekken in Z-A waar ik ook geweest ben :) Wat hebben jullie al veel wild gezien vandaag die tenthuisjes zien er leuk uit!
    XXX Karin

5. Mooi zeg die overstekende olifanten en wel even afzien om buiten te douchen.

6. Wow meteen al zulke dieren zien als je door het park rijd, super!!!

Wel een prima lodge zo te lezen. Alles er op en aan :)