Dag 11-24 september

Omdat de gamedrive van gisteren niet door ging mochten we vandaag dus vroeg uit de veren.
Om half vijf ging de wekker en rustig aan maakten we ons klaar voor de game drive die zo’n vijf uur zou gaan duren.

We moesten eerst een uur met de bus en om zeven uur waren we in het park in Hluhluwe aanwezig.
Onze gids luisterend naar de naam Adam ging ons deze dag rondleiden.

Wat een prachtig park bleek dit te zijn en ook de hoeveelheid dieren loog er niet om.
Dit park is heel anders dan het Kruger wat behoorlijk eentonig eruitziet en ook was dor maar dit park is heel bergachtig en prachtig groen met allerlei soorten bomen en bloemen.

We zagen neushoorns, giraffen etc etc en ook de prachtige vogels niet te vergeten. Er waren ook wilde honden gezien en dat is zeer apart zo overdag, dus Adam heeft wel een uur rondgereden om ze te kunnen spotten en reed steeds heen en weer maar het is niet gelukt, tja die beesten wachten natuurlijk niet. Daarna werd het erg stil met dieren maar we genoten wel van de prachtige omgeving.
Zo rond een uur of tien namen we even een koffie pauze om vervolgens weer verder te gaan met het spotten van wild.

Het werd twaalf uur en dus tijd voor de lunch.
De lunch zag er goed verzorgd uit, er was een braai (bbq) en dat is altijd goed.
Na afloop van de braai gingen we terug naar de landrover en gelukkig daar kwamen hordes olifanten aan, wow wat een hoeveelheid, ze staken allemaal de weg over, één kudde voor ons en eentje achter ons, vooral die baby’s zijn natuurlijk zo schattig, dat was een super ervaring.

Zo tegen 2 uur waren we weer bij de bus en reden we naar St. Lucia en daar sliepen we eindelijk weer eens in een echt hotel. Wat een heerlijkheid om na 10 nachten in een hotel te zitten, het was allemaal avontuur natuurlijk in de lodges en helemaal geen enge beestjes tegengekomen in bed of in de Lodge maar dit is ook wel weer eens heel erg lekker. We hadden een benedenkamer met terras en als je daar buiten kwam hoorde je de nijlpaarden brullen, en allerlei wild kwam voorbij schieten (bavianen, muishonden (mangoeti) , boseekhoorn).
Nadat de koffers naar de kamers waren gebracht,tja we hoeven niets te sjouwen, gingen we nog voor een rondvaart op het St. Lucia Wetland park, dit is één van de weinige parken dat uit vijf verschillende ecosystemen bestaat, er leven hier ongeveer 1000 krokodillen en 800 nijlpaarden, dus wij zaten al helemaal klaar voor een ware happening maar hadden ook wel onze twijfels want hadden wel eens vaker tours gedaan in het verleden waar allerlei dieren hoorden te zitten maar er geen één konden spotten, nou ja een bootje is altijd leuk natuurlijk.
Al gauw zagen we de eerste krokodil lekker te zonnen op een strandje en daarna kwam de eerste hippo. Hierna nog tientallen en tientallen hippo’s gezien, wow wat super om daar zo doorheen te varen.
Het was vooral moeilijk om zo’n nijlpaard met open bek te fotograferen en dat op zich leverde menig hilarisch moment op.

We zagen ook nog een groep krokodillen aan de kant op een klein stukje zand liggen, zoals altijd leken ze wel nep en er zat weinig beweging in, nou dat had ik nog niet gedacht tot er eentje er ineens als een speer vandoor ging, hij rende eerst een stuk over land en daarna plonsde hij in het water, zo wat kunnen die beesten hard zwemmen, na een tijdje dook hij onder en was verdwenen maar het was natuurlijk weer heel mooi om te zien deze actie.

Om 18.15 uur waren we weer terug in het hotel, lekker gedoucht en daarna zijn we uit eten geweest, ook heerlijk van het zitten in een hotel, na zoveel dagen lekker met z’n tweeën eten en op een tijd dat je zelf wil.
Het werd Oceans Sizzler wat op de hoek van de straat lag, we konden daar ook eindelijk weer eens internetten door de wifi die ze daar hadden.
Ik ging voor de mixed grill en Paula nam precies hetzelfde.
’s Avonds lekker op het terras van het hotel gezeten en morgen kijken we echt heel erg naar uit, de walvissentocht.

1. Ik word ongeduldig. Ben net lekker op dreef met jullie verslag.... LOL.....

Gr. Marjan

2. Nu begin ik toch wel héééél nieuwsgierig te worden naar de foto's........

Heerlijk om na 10 dagen even luxe te zitten. En ook fijn om eens zelf je restaurant uit te zoeken;)

groetjes, Marlous

3. Wat weer een super dag en wat een geweldige reis is dit!

4. Geweldig al die dieren in het wild. Dat moeten steeds super ervaringen zijn en inderdaad een tocht met een bootje is altijd leuk!
    Lekker dat jullie weer een hotel hebben en het allemaal wat geciviliseerder is. Ik kan me voorstellen dat je daar weer helemaal blij van kan worden.

5. Wat een mooie gamedrive vandaag, en de Nijlpaarden zijn ook helemaal geweldig!!

xxx Harry

6. Sjloesjoewe :) Ik ben het helemaal met jullie eens:) Geweldig park!! En wat een mooie ervaring met de nijlpaarden en krokodillen zeg! Wauw

7. Wow wat mooi weer!! Fantastisch ook die nijlpaarden! Super!

Ook lekker om weer even in een HOTEL te zitten ;)

xxx Jaap

8. Wauw,

Wat een prachtige National Geographic plaatjes.