Dag 27-10 oktober

Het ging vandaag weer wat beter alhoewel ik nog niet helemaal beter was maar wilde deze dag niet missen dus het gokje maar gemaakt, als het echt niet ging zou ik gewoon in de bus blijven zitten.

Eerst op naar de Tafelberg, hij was wel open maar lag helemaal in de wolken en dan zie je gewoon niets als je daar bovenop staat. De hele groep was het daar wel mee eens behalve eentje die wilde gewoon naar boven want wat is nou een bezoek aan Kaapstad zonder de Tafelberg? Gelukkig besloot de reisleider gewoon door te rijden en het in de middag nog eens te proberen.

De eerste stop was Houtbaai waar we met de boot naar Duikereiland gingen waar honderden zeeleeuwen leven, er werd verteld dat de boottocht niets voorstelde en er ging primatour nodig was maar de zee was zo wild dat het behoorlijk heftig was. Gelukkig is het goed gegaan maar je moest jezelf echt wel vasthouden om niet overboord te kukelen.

Na ca. 20 minuten varen kwamen we bij Duikereiland aan, onderweg ook al wat zeeleeuwen rond de boot zien zwemmen maar op dit eiland krioelde het ervan, enig om te zien. Het stonk er natuurlijk wel behoorlijk naar vis. Na een kwartiertje weer teruggevaren en daar werden we verwelkomd door een leuk en vrolijk bandje.

De tocht ging weer verder langs de kust, vandaag gingen we het schiereiland verkennen via een prachtige route, wat ziet het er hier schitterend uit.

Regelmatig gestopt voor wat foto’s en er werden ook weer walvissen gespot dus uiteraard gelijk gestopt en genoten van dit spektakel.

Het doel was natuurlijk Kaap de Goede Hoop Natuur reservaat waar we eerst Cape point bezochten, met een soort trammetje omhoog en voor het hoogste uitkijkpunt moesten we nog een minuut of 10 wat trappen lopen, wat een geweldig uitzicht heb je hier.

Op de terug weg hebben we naar beneden gelopen i.p.v. het trammetje.

Hierna uiteraard naar Kaap de Goede Hoop, waar weer heel veel foto’s werden gemaakt van het bord, zonder mensen erop, met z’n tweeën en een groepsfoto (tja dat hoort er natuurlijk bij J )

Via de andere kant van het schiereiland teruggereden en weer langs de Tafelberg, het was onbewolkt en hadden geluk, hij was open. We liepen naar de kabelbaan en kregen een uur om boven rond te lopen, op het moment dat we naar binnen wilden werd hij gesloten, shit weer niet gelukt. Wel balen natuurlijk maar beter dan dat je al in de kabelbaan zit of net boven bent en gelijk weer naar beneden moet, zo’n kaartje kost toch € 30,00 pp.
Vanaf de weg hadden we trouwens ook wel een mooi uitzicht over Kaapstad.

We reden door naar het Waterfront waar we rond 18.00 uur aankwamen, de hele groep gaat vandaag weer terug behalve wij want we hebben er nog een dagje aan vast geplakt. Het is een nachtvlucht en iedereen moest om 20.15 uur bij de bus zijn, wij gaan wel met de taxi naar het hotel anders moest de bus eerst weer langs het hotel rijden.

We hebben van iedereen afscheid genomen alleen van Vera en Jos nog niet want we gingen met hun nog even een terrasje pakken, dat was uiteraard weer erg gezellig. Wel vreemd om met z’n tweetje achter te blijven maar ook wel lekker om de laatste dag samen nog te genieten van Kaapstad en iets te gaan doen wat nog op ons programma stond.

Na het afscheid van Vera en Jos zijn we nog wat gaan shoppen (zonder iets gekocht te hebben) en daarna bij de Portugees wezen eten.

Met de taxi weer naar het hotel en hier hebben we vast zoveel mogelijk geprobeerd te pakken omdat we morgenochtend de kamer moeten verlaten en dan nog een volle dag kunnen profiteren van de hele dag.

1. Veel beterschap en alvast een hele goede terugreis!!

Bedankt voor het mooie verslag en ik hoop nog een hele serie foto's te mogen zien!

xxx Marlous

2. Wat een mooie dag hebben jullie gehad zeg! Geweldig al die zeeleeuwen en top die foto's met die borden. Vastgelegd voor het nageslacht.

3. Haaaai,

Wat een mooie dag was dit weer! Gelukkig kon je wel mee Paula, heb je onderweg niet teveel last gehad? De foto's zijn weer prachtig en fijn dat je ze nu gewoon snel kunt plaatsen he? Het zal inderdaad wel vreemd geweest zijn toen iedereen vertrok en jullie met zijn tweetjes overbleven. Ben benieuwd wat jullie de laatste dag nog gedaan hebben en dat ga ik snel lezen ;-)

Veel liefs,
    Sonja
    xxx

4. Leuk om zo op kaap die goeie hoop te staan!! Super zoveel over gehoord maarnooit geweest, leuk!!

Jammer dat jullie de tafelberg niet op konden! Maar toch ook nu al mooi uitzicht!