Dag 04-17 september

Vannacht hadden we redelijk goed geslapen ondanks het feit dat het overal tochtte en het behoorlijk koud was,konden we het met wat dekens prima redden.

Om 7 uur werden we gewekt en na het dagelijkse ritueel van de douche en het tanden gepoets,
Gingen we naar het restaurant voor het ontbijt.
Na het ontbijt vertrokken we naar de Panoramaroute en als eerste bezochten we de Blyde River Canyon en genoten van het prachtige uitzicht van het op drie na grootste ravijn ter wereld.

Het deed me denken aan onze reizen in Amerika en we hebben er samen van genoten.

Daarna reden we richting potholes om daar een wandeling te maken en te genieten van de prachtigeronde gaten die door rivierkolken waren gevormd.

Gevolgd door een immens uitzicht in de buurt van God’s window.
Onze gids wist een beter uitzichtpunt en dat scheelde tweehonderd trappen.
Wat is de natuur toch mooi en wat eeen prachtig hemelsbreed uitzicht hadden we.
We gingen eten in een plaatsje dat de Graskop en wel bij Harry’s pancake house en we namen allebei een pannenkoek met ijs,ik had er kaneel over en een banaan er in en Paula aardbeien.
Wat maakt het uit het is tenslotte vakantie.

Na Graskop reden we teug naar onze Lodge ,via Pelgrims Rest een oud mijnwerkers dorpje.
Om 4 uur waren we weer terug en een half uur later begonnen we aan onze eerste gamedrive.

Onze gids Walter bleek een ware speurneus te zijn en onder aanvoering van hem begoonnen we onze speurtocht naar wat wild,tenslotte was dat waar we voor gekomen waren.
Het spotten van wilde dieren in hun natuurlijke omgeving was.
Nou we kwamen ze tegenen behalve wat impala’s,giraffen,koedoe’s en een grote bok,zagen we ook nog een neushoorn met haar kind.

Zo rond half zeven waren weer terug in de Lodge en werd ons weer een lekker warm buffet voor gezet.
Al met al was het een fantastische dag en morgen gaan we richting Krugerpark om nog meer wild te spotten.

1. Wat een prachtige dag. Potholes zijn altijd leuk en interessant om te zien. Zoveel leven in die gaten waar je geen ide van hebt. En dan de eerste speurtocht naar wild. Spannend wat jullie de komende tijd nog meer te zien krijgen.
    Groetjes Marjan

2. Gelukkig hadden jullie toch prima (met wat extra dekens)geslapen.

Wat hebben jullie een prachtige dag achter de rug. Het doet me ook een beetje aan Amerika denken. Alleen zie je daar geen giraffe vrij rondlopen. :-) Mooie foto's hebben jullie vandaag gemaakt.

xxx
    Jer

3. Leuk om jullie verslagen te lezen. Ontzettend grappig om dingen te herkennen, wij hebben op dezelfde plek pannenkoeken gegeten.

4. Wat mooi die potholes, en wat geweldig om al die beesjes te zien, echt super!!!

Ik zie dat jullie mijn pancakehouse ook gevonden hebben ;)

Groetjes Harry

5. Wat een mooie dag was dit! De eerste foto's doen inderdaad wel aan Amerika denken, maar dan komen de wilde dieren :) Er zitten echt hele mooie foto's bij. Super!
    XXX Karin

6. Wat een mooie natuur. Geweldig die gaten die gesleten zijn door het water en wat een prachtige foto van de zonsopndergang! Wat een mooi land is het.

7. Hoooooooi,

Super hoor die natuur hier!! Wat een lekkere pancake met ijs moet dat zijn geweest van Harrie;)

Schitterend die foto's van de zons ondergang. Heerlijk hoor, ik zou eraan kunnen wennen. Misschien niet aan die lodge maar ok dat zal wel aan mij liggen ;)